2022年9月13日星期二

人越老越縮水?



近日見到一張相片,覺得幾有趣,雖然伊利沙伯二世也不是生得高大,但後生時也是亭亭玉立。相片中比對卓慧思高度好像差距很大,當然拍照的角度也可能是一個原因。

唔知大家有冇發覺年紀大咗,身邊的人好像變得越來越高大,有仔女的更加覺得仔女高自己很多,但有冇可能不是仔女長大了,而是自己縮了水🤔。

我自己就有小小的不同感受,之前每年也有一些舊同學聚會,我發覺為何之前和我差不多的同學,以前我眼望他們是平視他們雙眼,但近年我望到係佢哋個"頂"。

好耐冇度過高,去年開始練習 Calisthenics 只是持續磅重,但前幾日見到上面張相,就心血來潮度下高,居然我比以前高咗2.5cm(1寸)😅。人到中年冇縮到水,而且還高了,真是開心死我,原來練 Calisthenics 還有很多意外收穫。

咁係邊一招可以增高呢?其實嚴格再說不是增高,人年紀越大,關節之間的軟骨變薄,地心吸力影響,骨與骨之間的壓力會越來越大,做成了整個人好似縮咗水。要保持骨與骨之間的距離,最好方法就是拉返長佢。練習 Calisthenics 基本上每日也要練習 hanging on the bar,即係吊起自己。

  
hanging on the bar 有好多好處
  • 作為 pull ups progession,是練習引體向上的基本動作。好多人係健身室一開始練 pull ups 就會用輔助器械去練,其實練天光也不會練到。因為如果連吊起也捱不到30秒,咁又點支持身體做引體向上;
  • 可以訓練手握力和前臂,正常冇練過 hanging on the bar 嘅人,應該堅持唔到30秒,就是手握力唔夠。只是練習手握力,對好多徒手訓練都可以增加動作次數,是非常有用、重要的訓練;
  • 用雙手吊起整個人,可以伸展手臂、肩膊、頸部、背部肌肉,對於整日用電腦、睇電話,縮起肩膊的上班一族或低頭族尤其有效。可以舒緩頸部、肩膊、背部痛楚,有效改善五十肩;
  • 除了伸展肌肉,用雙手吊起整個身體,上身要支撐身體的重量,是一個 isometric excerise,可以增加上身的運動量,鍛鍊手臂、肩膊筋健及肌肉;
  • 當人吊起,背部脊椎會因為下半身的重量而得到適度的伸展,對於因為脊椎而引致的背痛,或是久座所產生的下背痛、椎間盤突出可以舒緩症狀。如果是痛症初期,未引致骨骼變形,加上適當伸展運動,更可完全醫治痛症;
  • 可以改善 posture 整體姿勢,無論是小學生日日背上重書包返學,上班一族坐得多或職業因素要時常孭重嘢,大部份香港人的身體姿勢都是有些問題;寒背、鬆肩、行路向前傾等都會影響了骨骼健康,年紀越大,痛症就越來越多。如果每天也上吊🤭,姿勢得到改善,痛症就遠離。

香港是全世界最長壽的地方,但人老了行得走得才有用,如果長期臥床,行動不便,咁不如早啲走好過😇。只是一個簡單的習慣,「每天吊一吊,行得又走得」,就會得到健康,不過咁簡單嘅動作又有幾多人可以每日堅持?

4 則留言:

  1. 原來每天吊一吊咁有作用:O

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀!好處多到你唔信。大吉利事,如果火警,爬出屋,都頂到一陣等人救,但平時冇鍛鍊過,幾秒就 bye bye😓

      刪除
    2. 咁我以后每日撘港鐵唔駛齋睇手機喇, Yeah!

      刪除
    3. 你唔怕比人擺上網,都可以嘅😅

      刪除