2022年10月8日星期六

上吊都係運動?

自重訓練 Calisthenics 最重要的一個動作就係 Pull Ups,但要係屋企找一條穩陣的鐵通,可以用來做 Pull Ups 都幾困難。
 
日日去 gym room 又好煩,最容易解決就是買這種免釘裝係牆上的 Pull Ups bar。


大陸啲嘢越做越好,這是第二條,比年幾前買個條設計進步了很多,改善了很多細節,更加穩固。

國內好多父母買呢條單槓其實唔係練引體向上,而係畀啲細路得閑就吊喺度,據講有助增高及令到脊骨發育更健康。所以我這一年高了,也可能是因為吊得多自己😅。

如果家裏只可以選擇買一種健身器材,單槓是我的首選,因為可以有多種用途,而我覺得鍛鍊背部肌肉比身體其他肌肉更重要。

買咗單槓返嚟一開始就想做引體向上基本上都冇乜可能,不過只要每日吊下、吊下,吊吊下就會做得到🤭。所以唔好以為只是吊係到好容易,也可以有很多 variations,例如 passive 同 active  hang 已經有唔同作用,鍛煉不同目的。

Calisthenics 同健身、Yoga(Power Yoga 有類似的支撐動作)有一個好大分別,就是 Calisthenics 有好多唔郁嘅動作,例如 Handstand、Front Lever、Full Planche 等。唔好以為唔郁好容易,可以立刻做到,沒有訓練過,無論你做其他運動有幾長時間,身上練咗幾多肌肉,基本上都唔會做得到。原因是做這些動作除了肌肉要有足夠力量,連接骨骼、肌肉的肌腱、包圍關節的韌帶、筋膜等都要有足夠的強化,才可以支撐身體重量。而只有通過一些唔郁嘅動作,即是 isometric excerise,才可以鍛鍊得到,而其他運動正正缺少了這方面的訓練。最為人熟悉的 isometric excerise 就是 plank 去鍛鍊核心肌群。
 
Plank Hold

健身好多時都著重練習肌肉的收縮、伸展,但肌肉漲大主要原因是充血,所以一唔練就縮得好快。Calisthenics 效果比較慢,但增加了的肌肉,尤其是圍繞關節的肌腱、韌帶就冇咁容易消失。而且強化了的關節,對整個人的 mobility,非常有用。年紀越大,關節、骨骼的健康更為重要,好多老人家行唔到,容易跌倒,其實都係關節、骨骼有問題,所以未係好老之前,練習 isometric excerise 非常重要。而且 isometric excerise 係 low impact 運動,特別適合上了年紀的人,始終行得走得先至係我哋呢啲中年人士所追求。

通常普通人雙手這樣吊起,可能未必能夠支撐20秒,第一感到就是手握唔實,唔夠力、會鬆、會跌落嚟,繼續支撐手臂與膊頭之間就好像有撕裂感覺,其實就是表示連接著手臂、肩膊的 connecting tissue 唔夠強。想像一下馬騮會唔會有咁嘅問題?其實人天生骨骼就有這能力,只係我哋唔用就會退化,而更進一步就會產生好多肩、頸、背關節痛症、問題。不過經過訓練,好快就可以回復,支撐一分鐘以上就唔係問題,不過要超過五分鐘就好困難,所以大家睇電影見到啲人擒嚟擒去,唔好以為好容易。

我曾經係美國一個主題樂園玩一個 challenge,只係係個鋼架上面好似馬騮咁向前吊下吊下,大約十多下。二十多人參加,無論是後生、年紀大,只有我及我最細的姨生女可以完成,其餘無論男、女,睇起上嚟好大隻都完成唔到,兩嘢就跌咗落嚟,真係唔估到🙄。

喺揸緊單槓的時候,所有身體肌肉都是以等長收縮,可以強化手指的握力、強化手腕關節、前臂肌肉收縮,而讓肩膊自然垂下,可以增加肩膊的靈活度及強化韌帶的強度,吊起的時候通常腳會搖擺,所以我哋要收緊core,就可以訓練到腰背的力量。

有時唔一定要去 gym room 先可以運動;也唔一定要落街跑幾多公里先叫做運動;只要有心,日日得閑係屋企吊下自己,可能得著更多、更能強化體格💪🏻。

沒有留言:

發佈留言