2022年6月24日星期五

我的 168 斷食法成功秘密

本來這篇文章 post 係 吃貨無忌,不過其實更關於訓練成果,所以就當 update 下。
 
話說去年初疾情開始因為去唔到健身室,就開始了在家運動。最初的情況記錄在 極限無忌,不過因為懶而且開始進展緩慢就冇再 update。不過運動、飲食直到現在還堅持著💪🏻。

如果以控制體重為目標,開始幾個月成績會是最好,但慢慢各指標就會停制不前。以體脂計,2021年頭大約 22-23,開始 Calisthenics 加飲食控制,幾個月就跌到 17,之後半年也在 17-18 之間徘徊。今年開始有少少突破,最低跌到 15,近期在 15-16 之間徘徊。不過其實這是正常的,體脂不可能跌到去零,長期接近或低過 10 已經會影響健康。

小米話我年紀得26歲,氹得人幾鬼開心😅

在這段期間,我加入了近年非常流行的 168 斷食法,即是每日進食時間只在 8 小時內進行,在 8 小時內食多少嘢也不是問題,只要餘下 16 小時不進食任何食物就可以。

相信有試過的人,都會發覺效果非常好,體重好快下降。不過跟其他減肥方法一樣,去到某一程度,身體適應了慢慢就沒有什麼顯著變化。而且體重可能會開始反彈,保持唔到。

168 斷食法係唔係真係咁神奇?我自己就有些保留。我會更覺得一開始進行 168 斷食法的人,只是因為要在 8 小時內進食,所以不自覺限制了卡路里的攝取,而令到體重下降。

為何那麼多減肥方法,都是初期有效,而之後效用越來越少🤔?完全是因為我哋聰明的身體適應能力強勁,可以調節身體所需去適應減少進食的效用。簡單來說就是你食少啲,身體就用少啲能量去平衡返。更甚是身體進入了"飢餓模式",只燃燒身體的糖分(血液的糖分、肌肉),但儲存脂肪。所以點解我哋總見到非洲飢餓兒童,手腳好瘦,但個肚好大。

因此好多專家都講,控制體重要做運動,目的令到身體消耗更多能量。不過其實應該要再指明是要做負重運動,其他大部份運動例如有氣運動、跑步係冇用,只會更加快肌肉流失。

針對以上身體機制,要減肥成功,第一重點就是唔可以比身體有飢餓的感覺。而 168 斷食法很多時就有問題,因為只進食 8 小時,其餘 16 小時除非係瞓咗覺,如果唔係一定有肚餓感覺。咁你捱餓都係白費心機,因為你嘅身體唔會燃燒你肚腩嘅肥膏,只會蠶食你嘅肌肉。

尤其是香港人食飯不定時,就更難避免肚餓的時候但未到時間去食嘢,令到身體進入飢餓模式抵消咗 168 斷食法的功用。

記得初初去學茶的時候,都係放工後七、八點跑去上堂,上了幾堂之後,老師在小休時問我哋點解咁少人攞嘢出嚟食,放工後趕來應該未食飯,乜唔肚餓咩?我先醒起原來我有買到乾糧,但一上堂,不斷試唔同嘅茶,都唔覺肚餓,就唔記得攞出嚟食。

跟住佢就帶出古代茶有二十四功效,而“療飢”就是其中之一。當然我們反拗唔係喎去茶樓飲茶,係越飲越肚餓,咁就要返返去第一篇文章 飲茶點解會肚痛? 要知道古代是沒有台地茶,茶樹就是一棵大樹,所以要體驗古代經典流下來描述茶的好處,只有在喬木大樹茶才可以找到。

當然以前的茶就是白茶或普洱生茶是沒有普洱熟茶(只有幾十年歷史),但近年研究,我哋知道普洱熟茶對胃的刺激最少,更對腸道有益,所以療飢效果最好就是普洱古樹或老樹熟茶。尤其是普洱古樹或老樹老茶頭,老茶頭是在熟茶渥堆發酵過程中,嫩芽浸出果膠凝結成塊形成的。因為老茶頭含有豐富果膠、益生菌和活性酶,在飲用後不會對胃產生刺激,而且能夠在胃的表層形成附着膜,對胃不好的人有保護作用,經常飲用可以起到養胃和護胃的功效。

另外 168 斷食法唔係鬼佬發明,以飲茶在 16 小時內療飢亦都唔係我創。係古代修彈信彿的僧侶已經有過午不食的習慣,而其餘時間只可以飲茶,就是這方法的依據。

通常實行 168 斷食法,都是早上或晚上會有飢餓感覺,在那段時間,沖一杯普洱老樹老茶頭,茶湯落肚胃部會有一種暖和的感覺,飢餓的感覺就會慢慢退去,而 168 斷食法就在不知不覺間進行了。飲茶還有好多其他好處,慢慢去尋找就可以發掘到更多樂趣。


我的小賣部

 

沒有留言:

發佈留言